Home Renlib - jak używać
PDF Drukuj Email

 

Renlib - program do oglądania i analizy gier renju a także gomoku, pliki (biblioteki) zazwyczaj mają rozszerzenie .lib

Najnowsza wersja programu renlib.
Ściągamy .zip i rozpakowywujemy w wybrane miejsce.

Zaczynamy od ustawienia renliba jako domyślnego programu otwierającego pliki .lib:
Options -> Environment -> Associate .lib

renlib1

  1. Pierwszy przycisk służy do rozpoczęcia pracy z nowym plikiem.
    Uwaga: domyślnie ustawiany jest pierwszy ruch na środku, jeśli chcemy go w innym miejscu należy cofnąć ruch.
  2. Drugi - pozwala otworzyć juz istniejący plik.
    Uwaga: nie musi być to plik .lib może być to np. .txt z zapisaną grą z kurnika.
  3. Trzeci - zapisuje plik.
  4. Czwarty - tryb pracy - wciśnięty pozwala stawiać posunięcia - wyciśnięty tylko oglądać.
  5. Piąty - ustawia pozycję startową.
    Uwaga: biblioteka będzie wyświetlana od konkretnego ruchu a nie od pierwszego.
  6. Szósty - zaznacza pozycję
    Uwaga: można zaznaczyć kilka pozycji (potem można je odszukać).
  7. Następne przyciski służą do cofania i powtarzania ruchów.
    Uwaga: trójkąty skierowane pionowo pozwalają obejrzeć rozwidlenia wariantów.

renlib2

  1. Przyciski zmieniające pozycję w przestrzeni

renlib3

  1. Przyciski pozwalające wyszukać: komentarz, ruch, początek, zaznaczoną pozycję
    Uwaga: możemy wstawić komentarz przy danym ruchu wpisując tekst w pole "Comment"

renlib4

  1. Szukaj VCF, szukaj VCT, zastopuj szukanie.
    Uwaga: szukane są wygrane w renju ! a nie w gomoku.

Inne ważne możliwości:

  • File -> Read All... - Otwiera wszystkie pliki z folderu (wszystkie gry pokazywane są w jednej nowej bibliotece)
    Uwaga: można odczytać tym sposobem także wiele gier zawartych w jednym pliku - na przykład gry pobrane z kurnika
  • File -> Export Library -> Renlib Applet - generuje applet javy na stronę WWW
    Uwaga: warianty pokazywane są w oddzielnych plikach
  • Edit -> Delete Move; Edit -> Delete Variants - pozwala usuwać niepotrzebne ruchy / warianty
  • Edit -> Insert Pass Move - pozwala jako następny wstawić ruch tego samego koloru - przydatny przy układaniu problemów
 
 

Logowanie